Dwudniowa wycieczka drugoklasistów Drukuj

9 czerwca 2016 r. klasy: IIa, IIb i IIc wyruszyły na dwudniową wycieczkę trasą Wojciechów- Kazimierz- Janowiec. Pierwszym punktem naszej wspólnej wyprawy był Młyn Hipolit w Wojciechowie, gdzie znajduje się Muzeum Minerałów. Podziwialiśmy tam wiele eksponatów między innymi sól kamienną, okazy amonitów, meteoryty czy też ząb dinozaura. Wspaniałą atrakcją, która czekała na nas w tym miejscu było płukanie złota...

Następnie pojechaliśmy autokarem do Wieży Ariańskiej, gdzie najpierw wykonaliśmy podkowy z masy solnej, a później udaliśmy do Muzeum Kowalstwa, gdzie obejrzeliśmy eksponaty wykonane z żelaza.  Pierwszy dzień naszej wspólnej wyprawy zakończyliśmy pokazem kowalstwa w kuźni, dzięki któremu zostały nam przybliżone tajniki fachu kowalskiego, mogliśmy zobaczyć na żywo na czym polega ręczne kucie żelaza. Ognisko z pieczeniem kiełbasek połączone z zabawą zakończyło dzień pełen wielu wrażeń i atrakcji.   Drugiego dnia tuż po śniadaniu zwiedzaliśmy Kazimierz Dolny. Najpierw odbyliśmy wspinaczkę na Górę Trzech Krzyży, z której podziwialiśmy piękną panoramę miasta, by następnie udać się na Rynek Główny, gdzie oglądaliśmy zabytkowe kamienice. Do kolejnego punktu na mapie naszej wyprawy dopłynęliśmy statkiem, który przewozi turystów z Kazimierza do Janowca. Po dotarciu na ląd wsiedliśmy do kolejki, która zawiozła nas pod Zamek w Janowcu. Oprócz ruin zamku zwiedziliśmy krużganki, spichlerz i dom szlachecki. Po tak wielu atrakcjach, nadszedł jednak czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać, bo wycieczki dostarczają nam wielu niezapomnianych wrażeń, wspólnych przygód i nowych doświadczeń. Z niecierpliwością czekamy na następną wycieczkę. Relacja: Sandra Borowy

Telefon zaufania

Rada Rodziców
Samorząd szkolny 2016/2017
Ankieta
Jakie Bożonarodzeniowe tradycje lubisz najbardziej?